Köpvillkor

Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049

Betalning med SVEA EKONOMI

Företagskund:

  • SVEA erbjuder upp till 30 dagars företagsfaktura.

Privatkund:

SVEA Delbetalning

  • Via SVEA erbjuds delbetalning 3 – 24 månader på ert köp.
  • Vid delbetalning görs en kreditupplysning.

SVEA Kortbetalning med VISA & MasterCard via SVEA.

  • Med VISA eller Mastercard kan du enkelt betala dina varor via hemsidan.
  • Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod.
  • CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida.
  • Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern – kortbetalning / banköverföring.
  • Väljer man betallösning via SVEA med visa & MasterCard så sker Överföringen sker med SSL-certifikat och säkerhetsstandarder som PCI DSS vidhålls.

SVEA Faktura 14 dagar

  • En faktura kommer via e-post, när du fått hem dina varor.
  • Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.

SVEA Konto

  • SVEA Konto är en delbetalningstjänst där du som kund själv väljer vilket belopp du vill betala per månad samt hur länge delbetalningen ska löpa.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.
  • Ränta: se aktuell ränta via checkout

För mer information se: www.svea.com

Kontakta SVEA: 08-735 90 00

Banköverföring

  • Betala direkt till vårt bankkonto via din internetbank. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Betala direkt till vårt Bankgiro: 312-3478 via din bank går även bra. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Ordern kommer behandlas så fort betalningen syns på vårt konto, var god meddela till info@passionhome.se när betalning är gjord.
  • Inga extra avgifter tillkommer.
  • betala via din internetbank.

Direktbetalning – Betala vid leverans

  • Betala med Visa / Mastercard vid leverans
  • Vid externa fraktbolag om sådant levererar: betalning krävs alltid till Swish eller bank-giro innan leverans sker.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • Bankgiro: 312-3478
  • Swish: 1235511233
  • Meddela via e-post när betalning är gjord för att underlätta hanteringen.

Personuppgifter

  • Personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part, vi följer Personuppgiftslagen (PUL).

Kontakta oss via e-posts

  • info@passionhome.se
  • För frågor rörande en beställning eller för mer information om våra produkter var god mejla oss.
  • Mejlet kommer att besvaras inom ca 48 timmar
  • Skriver man på en röd dag,fredag, helger besvaras det nästkommande arbetsvecka.

RABATTER OCH ERBJUDANDEN:

  • rabatter kan inte kombineras med andra rabatter, en order som är gjord kan ej kombineras med kommande rabatter oberoende av leveranstider.
  • Det går ej att lägga till kommande rabatter eller erbjudanden på gamla ordrar, det går bra ta bort sin gamla order inom 14 dagar för göra ny order, efter denna period tillkommer expeditionsavgift och en avgift på 20% av produktens värde då ordern börjat behandlas och nu avbeställs.
  • Rabattkoder påverkar ej expeditionsavgiften.

FRI LEVERANS:

  • Fri transport vid order över 1000 kr
  • Transport till hela Sverige!
  • Undantag från fri frakt gäller när produkten är större än volymen av en EU-pall med höjd 220 cm, som kund informeras man om detta och tar ställning om transport önskas mot en avgift.
  • Ej fri transport till öar så som Öland och Gotland, fraktkostnad tillkommer.
  • Vissa produkter är för stora för att skickas så som soffserier, en förfrågan görs alltid till kund om man önskar betala en del av frakten för möjlig transport.
  • Varor vars frakt överstiger produktens värde med ca 40 % görs en förfrågan om man önskar få varan levererad om man som kund vill betala denna frakt, detta avser på platser där externa fraktbolag används då egen transport ej har möjlighet att leverera.
  • En expeditionsavgift tas ut och är anpassad efter orderns storlek . Avgiften är till för att täcka omkostnader som frakthandlingar, kvitton, emballering och packning av produkterna till kund. Expeditionsavgiften anses som förbrukad då ordern är levererad eller blir behandlad vilket sker senast 14 dagar efter ordern är lagd.

Leverans med Schenker ,Bussgods, DHL, DSV: Externt fraktbolag

  • Vid Direktbetalning med leverans av externa fraktbolag måste betalningen göras till bank-giro eller swish innan varan skickas med spårnummer till kund.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnas utanför hos er vid gata/grind eller port, önskas bärhjälp av externa fraktbolag betalas det direkt till dem om de erbjuder detta.
  • När man är informerad som kund att transport finns redo via sms ligger varorna normalt 10 arbetsdagar på magasinet nära er för utkörning,
  • Senareläggning av utkörning: en lagerhyra tas ut om 150 kr per dag om man vill senarelägga leveransen efter 10 dagar från varan ankommit till terminal för utkörning.
  • som kund får man e-post med spårningsinformation för sändningen, vill man avboka skall det göras samma dag som man får informationen eller som senast kl 12:00 nästa arbetsdag innan sändningen går iväg.
  • Önskar man avboka / ändra sin sändning när varan är skickad alternativt att man ej tagit emot varan från transport inom leveranstiden tillkommer en kostnad på 39 kr och returfrakt som kan variera beroende på storlek av sändning.
  • Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.
  • Skador på förpackningar / yttre emballage måste alltid visas upp då transporten ej godtar endast foto på trasiga delar.

Leverans med Passionhome AB transporter.

  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag ca 24 timmar innan transport eller mer – bekräfta alltid sms tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna eller inte kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • som kund hjälper man till vid leveransen av tunga varor från lastbil.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra, tala med chauffören.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Generell prissättning: 800 kr för tunga varor så som garderober och soffor, 490 kr för kontinentalsängar,övriga varor 390 kr så som våningssängar med mer, bärhjälp av många produkt kostar 800 kr.
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men svarar  inte i telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället eller ej vill ta emot fast man godkänt en transport debiteras man som kund 390 kr för utebliven leverans
  • Har transporten möjlighet kommer de lämna möblerna under tak om ni bor i hus / innanför port och skicka foto att varorna är levererade – som kund har man godkänt detta vid en bekräftad leverans via sms eller mejl.

Leveranstid:

  • Varor som finns på lager för snabbare leverans finner ni under fliken: Snabb leverans och är markerade med ”LAGERVARA” Dessa varor skickas normalt inom ca 2-10 arbetsdagar vilket skall även finnas angivet vid produkten.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383 Var god ange ert ordernummer 5 siffror.
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.
  • tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på trafiksträckor – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan blir senare än avsatt tid, anser man att man ej kan ta emot erbjuds självklart en ny transport inom 1 – 2 veckor, ingen ersättning vid försening då chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig.

Storhelger, röda dagar och semestertider:

  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre, generellt med ett påslag på 1-5 veckor.
  • Beställningar gjorda i Januari kan göra att leveranstiden blir ca 6-12 veckor på grund av jul & nyårsledigheter beroende på produkt.

Bra att veta vid leverans:

  • Passion Home levererar enbart inom Sverige.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från butiken i Sollentuna utanför Stockholm vardagar – kontakta kundtjänst minst 1 dag innan så varan förbereds för er.

Försening av leverans:

  • Om produkten man köpt är försenad med 1 vecka över avsatt tid i köpvillkoren ges en rabatt på 2,5 % på produktens värde.
  • Om produkten är försenad med 2 veckor ges en rabatt på 5 % av produktens värde.
  • Ingen mer rabatt utöver 5% ges även om produkten är sen en längre period än 2 veckor, som kund förstår man detta vid godkännande av avtalet.
  • Kontakt kundtjänst info@passionhome.se så ges en rabatt, det sker ej automatiskt.

Montering av möbler

  • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

Reklamation:

  • Innan ni monterar möblerna skall man som kund kontrollera att allt stämmer och är komplett, om något är fel vänta med monteringen och kontakta kundtjänst, via e-post för att finna en lösning, detta måste göras i samband med transporten inom 3 arbetsdagar från leverans, det går ej att kontakta 3 månader efter transport och visa den är skadad i samband med leverans, tänk på att spara allt packmaterial varan kommit i.
  • Skador som visas upp efter att en möbel är monterad reklameras mot en kostnad som man som kund står för.
  • Är skadan dold eller saknas delar räknas det som en reklamation och vi kommer reklamera de saknade / trasiga delarna.
  • Vi skickar i första hand nya delar till er enligt gällande konsumentköplag.
  • Hygienartiklar så som sängar och madrasser vid reklamation:        Dessa måste alltid visas först – ingen montering eller användning får ske innan en lösning är nådd, det går ej använda dessa produkter och sedan göra en retur då de klassas som hygienartiklar.
  • Skicka ett mejl till oss på info@passionhome.se med tydliga bilder på hela möbeln, delen som är trasig och ringa även in på bruksanvisningen och fotografera – tydliga bilder krävs
  • Reklamationstiden blir längre under storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti)  – normalt 6 till 12 veckor då hela Europa har semester.
  • Rådande Pandemi med Covid-19 som fortgår 2021 påverkar ledtider och reklamationstiderna, reklamationstiden är 6-12 veckor.
  • Reklamation och retur är ej samma sak, som kund är man införstådd med det men båda går självklart bra.
  • Kontakta alltid kundtjänst info@passionhome.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Specialbeställningar:

  • Specialbeställningar, det vill säga varor som tagits hem speciellt för er eller tillverkats efter specifika önskemål så som tyger på soffor och sängar med mer omfattas inte av ångerrätten.

Öppet köp 365 dagar

  • Om du vill använda öppet köp meddelar du Passionhome kundsupport via mejl inom 4 veckor efter ordern är gjord / skapad förutsatt att varan ej är levererad. Hos Passionhome får du alltid 365 dagars öppet köp från dagen du mottagit din order.När du nyttjar öppet köp ska produkten returneras i nyskick, d.v.s. i oöppnad förpackning, omonterad och oanvänd.Som kund betalar du för retur samt är ansvarig för varans skick under returen Ångerrätt / Avbeställning / Retur

Ångerrätten:

  • Vid köp av varor på Passion Home gäller alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Avbeställning skall alltid göras via  E-mejl, ej via telefon.
  • Allt packmaterial för alla möbler sängar / soffor måste alltid sparas för en eventuell reparation eller retur.
  • Specialbeställningar, det vill säga varor som tagits hem speciellt för er eller tillverkats efter specifika önskemål så som tyger på soffor och sängar med mer omfattas inte av ångerrätten.
  • Meddela Passion Home inom 14 dagar från det att du som kund tagit emot den beställda varan.
  • Varor som är på väg till er med externt fraktbolag omfattas ej av ångerrätt om man som kund ej informerat transport innan sändning gått iväg, som kund får man alltid information innan varan skickas med externt fraktbolag.
  • Ångerblankett från konsumentverket: Blankett
  • Fyll i blanketten och skicka den sedan till info@passionhome.se
  • Det går även bra att meddela kundtjänst via info@passionhome.se och uppge namn, adress, ordernummer samt övrig relevant information som kan behövas för att fastställa beställningen ni har fått levererad och nu önskar returnera.
  • Avbeställning efter 14 dagar går även bra men då ordern börjat behandlas tillkommer en
  • avgift på 395 kr + kostnader som tillkommit som uppstår i samband med beställningen:
  • Säljaren har rätt att kräva ersättning av dig för kostnader säljaren har haft i samband med beställningen, till exempel provision till försäljaren (20%  av produktvärdet). Konsumentverket
  • Är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick.
  • Väljer man att montera produkten för att sedan ångra sitt köp går det bra men risken är väldigt stor att skador uppkommer och du som kund stå för dessa kostnader vid en retur.
  • Varorna skall rutineras omonterade, kompletta i original emballage stängda med transparent tejp / genomskinlig tejp samt med kvitto och i oanvänt skick så de går att sälja vidare.
  • Retur skall ske vardagar: måndag till fredag då personal kan ta emot och hjälpa er.
  • Har man ej kvar originalemballage är ej retur möjlig då varan ej kan säljas vidare.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passionhome rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Görs en retur skall man som kund innan returen är möjlig beskriva via e-post om man gjort någon form av åverkan på produkten, fotografera och visa skadorna som uppstått, har man ej öppnat förpackningen visar man bilder på detta, är det öppnat och monterat visar man bilder på alla delar och att inga skador finns.
  • Finns skador skall man som kund visa alla skador som uppstått då en nermontering av produkten innan en retur är möjlig.
  • Personalen kan neka returen om den ej är packad korrekt och man ej informerat om detta innan retur sker.
  • Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker.
  • Önskas så erbjuder Passionhome Ab returfrakt då leveransen varit via våra egna transporter:
  • Garderober,Mediamöbel serier, sängar och soffor kostar 2200 kr i retur.
  • Övriga varor kostar 990 kr.
  • Har man som kund fått leverans vid externa fraktbolag så som  Schenker ,Bussgods, DSV och DHL kan vi ej erbjuda vår returtransport utan som kund lämnar man tillbaka varorna.
  • När returen sker måste du som kund hjälpa chauffören att lasta in varan i bilen då varan kan vara tung och chauffören kan ej klara att bära själv, annars är en retur ej möjlig.
  • Varan skall lämnas från grind, port eller tomtgräns omonterad i original emballage, chauffören hämtar ej varan från ert hus / lägenhet.
  • Tilläggstjänster så som bärhjälp och transport anses som förbrukade då tjänsten är genomförd och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Vid en retur kommer en kontroll göras på produkten att allt stämmer, detta kan ta upp till 14 arbetsdagar från retur, efter denna period om allt är korrekt görs en återbetalning.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Meddelar man ej Passionhome AB om att produkten ej är emballerad så som ni fått produkten kan en retur nekas

Garanti:

  • Alla möbler vi erbjudande som är nya har 24 månaders garanti.
  • Samtliga bäddmadrasser som är en hygienvara har 12 månaders garanti förutsatt att de returneras i obruten originalförpackning.Inköpskvitto måste uppvisas för att garantin ska gälla.
  • Garantin omfattar produktfel som uppkommer under garantitiden.
  • Garantin gäller ej möbler som har rengjorts med felaktig rengöringsmetod.
  • Garantin gäller ej fel som felaktig vid  uppstår montage av produkten, ombyggnation av produkten, normalt slitage eller felaktig användning av produkten.
  • Garantin täcker konstruktionsfel av produkterna.
  • Felaktig eller skadat produkt får inte användas eller monteras innan skadan åtgärdats av oss.
  • Vi kommer i första hand försöka att byta ut produkten eller ersätta den med likadan produkt enligt gällande konsumentköplag.
  • LED belysning och lampor som säljs täcks ej av 24 månaders garanti.
    För dessa varor gäller 14 dagars ångerrätt. efter LED belysning / lampan är levererad.

Om barnsängar:

Samtliga barnsängar vi säljer som har en, två eller tre våningar har en rekommenderad ålder från 6 år.
Sängens gavlar är universal och hål som ej syns på bilden kan förkomma på gavlarna av sängen, täckbrickor följer ej med för dessa.
Sängar där stegen kan monteras på höger eller vänster sida: vid montering skall små hål på stegen skall borras i översta skyddsräcket och även i stegens konstruktion vid fästpunkterna för att undvika att trät skall spricka.
Sängarna skall vädras / luftas ordentligt. Att tänka på är att färgen härdar med tiden och man bör hantera den varsamt.
Sängens färg kan behövas stärkas då den är målad med 3 lager färg som påverkas av miljön den är i och vanligt behövs styrkas på med mer färg då en förtunning kan förekomma efter en längre tids användning.
Furu är ett naturmaterial som naturligt har kvistar som med tiden kan behövas behandlas då det påverkas av värme och kyla som gör att de naturligt kommer framträda.

Soffor och sängar

Garanti täcker ej:

Normalt slitage.
• Skada som uppkommit till följd av felaktigt handhavande: att bruksanvisning inte följts, felaktig montering eller förvaring, olyckshändelse, våld, felanvändning, utebliven eller bristande skötsel, rengöring eller service.
• Om produkten använts i annat sammanhang än för hemmabruk.

  • Skada orsakad av att produkten placerats i en fuktig miljö eller utomhus.
  • Soffor / sängar som levereras fel eller fel färg eller liknande ansvarar man som kund för, vi som företag har skyldighet att hämta varan, varan skall av kund lämna vid gata eller tomtgräns. Transportbolag går ej in i lägenheter / hus och hämtar en produkt. som kund godkänner man det med villkoren.
  • Yttre skador under soffor eller sängar så som masonit  / tyg reklameras, som kund ordnar man med montering av dessa delar. Hela delar av soffa eller säng byts ej ut.
  • Ytor som ej syns (baktill , sömmar eller andra detaljer som ej syns framtill) reklameras ej.
  • Vid reklamation där del av soffa eller säng måste reklameras skall man som kund emballera delen av soffan eller sängen så som man fått den för göra en reklamation möjlig, delen lämnas alltid till transport nere vid gatan.

Information:

  • Vid reklamation och värdesättning:  Under de tre första åren skriver Passionhome av 25% av sängen och soffans värde varje år då en värdeminskning uppstår vid normal användning.
  • Demo produkter: På demo produkter är ett extra bra pris satt, oftast mer än halva priset erbjuds. på dessa produkter markerade med DEMO gäller följande: Ej öppet köp ,Ej retur, Ej garanti. Som kund har man läst, godkänt och förstår i och med detta avtal.
  •  Force majeure: händelse av Sabotage , naturkatastrof, brand , extrema väderförhållanden , större störning av allmän ordning, arbetsrättslig konflikt, krig och krigsfara , ny lagstiftning, explosion, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Passionhomes kontroll och som Passionhome inte skäligen kunnat förutse eller övervinna, har Passionhome rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är Passionhome ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Allmänna villkor

  • Alla priser på hemsidan är inklusive moms.
  • Du måste vara minst 18 år för att beställa från oss.
  • E-post och sms utskick: Sms-numret och e-post adressen som är angiven på beställningen kommer användas till att informera om transporten.Som kund har man även godkänt i och med detta att få tips, information och annonser skickade till sig via sms eller e-post av Passionhome AB. Det går bra att när som helst avbryta utskicken genom att informera kundtjänst om att så önskas via:info@passionhome.se och ange ordernummer och fullständigt namn.
  • Passion Home AB innehar F-skattsedel.
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra  Köpvillkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsida.
  • Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049.

Postadress:
Passionhome AB
Glimmervägen 10-12
191 62 Sollentuna

Organisationsnummer: 559001-8049
Bankgiro: 312-3478
Swish: 1235511233